Rakel i USA

Mitt år som utbytesstudent i Dayton, Oregon

16/3-2016 - Vår och bra humör

Kategori: I USA

Det är soligt och varmt idag, inte lika varmt som det var några dagar i februari men riktigt vårväder. Flyttade in i min nya familj i måndags (två dagar sedan) och stormtrivs. Mår mycket bättre nu när jag har mer frihet att ta mig ställen utan att alltid behöva skjuts.
 
Nästa vecka är spring break. På lördag blir det en tur till Portland, måndag till onsdag ska jag till the redwoods med min nya värdmor och -syster, sedan förhoppningsvis vidare till San Francisco med familjen jag åker skidor med. Allt hänger på att vi får in papper till YFU och att de godkänner resan nu.
 
I helgen som var åkte vi skidor. Det snöade hela dagen i söndags så vi fick bra puder, tyvärr kunde bara två av oss åka hela helgen, pga skador (inte skidrelaterade) och annat.
Deras katt som följde med till Mt Hood
 
Imorgon ska jag umgås med mina vänner, eftersom de ska på en FFA-grej i helgen. De kommer hem på måndag när jag åker. Dålig timing där.

KOMMENTARER:

  • Åsa säger:
    2016-03-20 | 16:21:02

    Snygga skidbyxor!

Kommentera inlägget här: