Rakel i USA

Mitt år som utbytesstudent i Dayton, Oregon

3/6-2016 - 10 dagar kvar

Kategori: I USA

Om tio dagar lämnar jag det här området. Är visserligen kvar i USA i elva dagar efter det, men det är ju en annan sak.
 
Vi hade senior camp out, alla seniors tältar framför skolan en natt. Då är det också tradition att vi busar med lärarna (typ vänder allt i ett klassrum upp och ner), och att the juniors busar med oss. De körde runt skolan i cirklar och sköt på oss med paintballgevär från flaken på bilar, och kastade fisk på oss. Sedan hällde de sirap över min kompis tält, som vi delade, men så insåg de att det var lite elakt så de slutade. Allt är nu sirapigt...
Detta gjorde jag till en mattelärares klassrum. Hon gav mig en high five morgonen efter när hon fick reda på att det var mitt verk, hon tyckte det var fyndigt.
Ni vet, Illuminati, konspirationsteorier, alla hörn tillsammans är 180 grader i en triangel, eller...?
De släpade in en bil i korridoren.
Eftersom jag är en av de två på skolan som vet hur man ändrar texten på den här skylten (som sitter utanför porten), så bad de mig att göra så den visade det här.
Vy ur tältet på morgonen. Jag må ha varit den enda som sov den natten. Behövde springa och rädda tältet från en vattensprinkler, och så såg det mysigt ut där inne så jag kröp in och bestämde mig för att stanna där. Det verkar inte ha hänt något efter att jag gick och la mig direkt, så jag tror det var ett bra beslut.
Några stolar kvar på morgonen efter att de flesta hade lämnat och resten packade ihop och jag väntade på bussen.
 
I veckan har vi bara haft kursprov. Förra helgen på lördagen åkte jag in till Portland igen, ensam den här gången. Jag önskar att jag hade gjort det tidigare, det kändes väldigt befriande att kunna göra precis vad jag ville en dag. På söndagen gick jag på fotboll igen med värdfamiljen. Det var kul, men jag kan då konstatera att amerikaner inte vet hur man gör fotboll på riktigt. General admission på Providence Park är inget mot norra stå hemma. Nåväl. Vi åt lunch innan på en intressant restaurang. Personalen (som inte såg särskilt japansk ut) ropade saker på japanska då och då, och vi fick ta av oss skorna och sätta oss vid ett bord som var bara lite över golvets höjd, sitta på golvet, och så ha fötterna i liksom en utgrävning under bordsskivan. Maten var god, om än lite salt. Men det kanske bara var för att jag beställde nudlar med "seafood" (havsmat säger man väl inte).
Kaffe i Portland
Soccer.
 
Jag har börjat bli mer bekväm med att använda köket här, men en vanlig middag eller lunch för mig om jag åt hemma men inte med familjen var detta:
(ris med scrambled eggs)
 
Skulle ta bussen till Dayton, som jag gör varje morgon, inför campingen. Glömde gå av, så fick hoppa av vid en vintagehusvagnspark i närheten och bli upplockad därifrån av mina vänner. Så kan det gå.
 
Picknick:
 
Det känns inte lika jobbigt längre. Åker ju snart. Nu är jag mest nervös över hur jag ska få med mig alla kläder jag vill ha hem. Funderade på om jag skulle ta med eller lämna en skjorta, sedan drömde jag att jag hade på mig den i Sverige, så jag tar det som ett tecken att jag ska behålla den.
 
Nu ska jag städa så jag kan börja packa imorgon.

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2016-06-04 | 07:45:27

    Den gamla väska

  • Anonym säger:
    2016-06-04 | 07:47:07

    Snyggt

Kommentera inlägget här: