Rakel i USA

Mitt år som utbytesstudent i Dayton, Oregon

25/1-2016 - Winter Formal

Kategori: I USA

I lordags var Winter Formal, alltsa en av arets skoldanser. I vanliga fall har man ju homecoming forst, men vi hade ingen dans pa "hoco" utan film som man kunde betala for att se. Jag gick inte. Winter Formal var ungefar det stelaste jag har varit med om i borjan. Kandes som skoldisko i trean. Mina kompisar som inte skulle ga skulle hamta mig vid 11 men jag bad dem att komma en timme tidigare. Det blev roligare tillslut, nar folk var mindre stela, och jag blev rejalt svettig av allt dansande. Sa det var vart att vara dar i ett par timmar i alla fall.
 
Igar, sondag, akte jag, mina vardsystrar, min vartmor och hennes systerdotter till Portland for en chokladfestival. Det fanns smakprover av massor av choklader och sa kunde man kopa dem sa klart. Det knasigaste jag sag var baconchoklad, men det fanns det inga smakprover pa. Vit choklad med balsamvinager smakade jag dock, den var faktiskt god. Det basta jag smakade var en chilichoklad men jag kopte tva macarons, en med passionsfruktssmak och en med lavender. Den sistnamnda smakade lite som tval men var god. Hade trottnat pa choklad for ett tag, namligen.
 
Nar jag kom hem fran skolan idag tog jag en tupplur i solen. Det har varit varmt de senaste dagarna. 13 grader var det bade idag och i fredags. Nu ska jag plugga infor prov jag har i veckan. Det ar finals week, sa har prov i alla 7 amnen. Kul.
 
Hade en bra dag idag i alla fall, slutar runt 12 onsdag-fredag och ar ledig mandag och tisdag nasta vecka. Sedan borjar nasta termin och nasta schema. Kanns skont efter att ha haft samma schema varje dag i 5 manader nu.
Kommentera inlägget här: