Rakel i USA

Mitt år som utbytesstudent i Dayton, Oregon

17/2-2016 - Drama i värdfamiljen

Kategori: I USA

Det var ett tag sedan jag skrev ett blogginlägg. Känns lite konstigt att skriva på ett tangentbort med åäö igen efter att inte ha gjort det på länge. Så, mitt senaste inlägg var efter winter formal. Helgen efter det var fyra dagar lång och jag hade massor av kul för mig. Spenderade fredagen efter att jag blivit klar med mina prov typ vid elva med mina vänner. På lördagen åkte jag skidor. Söndagen träffade jag mina vänner igen. Åkte in till Portland på måndagen för att träffa mina vänner där. Var dock svintrött då jag hade gått och lagt mig vid fem på morgonen och behövde kliva upp sju för att hinna till bussen från min kompis hus. När jag kom tillbaka från Portland på kvällen träffade jag kompisar igen ändå.
 
Efter den helgen fick vi vårt nya schema i skolan. Jag har nu English Literature, Advanced (viktigt) Weight Training, Psychology, Government, Horticulture, Innovation 101, och US History. I den ordningen. Horticulture hade jag kunnat leva utan (nivån är så låg att jag nästan blir rädd), men idag fick vi faktiskt flytta lite plantor till större krukor så det var lite mysigt ändå.
 
Har inga anteckningar i min telefon på vad jag gjorde den veckan. Har skrivit upp att mina värdföräldrar diskuterade om ifall de skulle bygga ett nytt hus på gården att bo i eller köpa en privatjet. Det var lite galet, tyckte jag. Min värdfar vill köpa ett flygplan, spendera 1 miljon dollar om året på underhåll, och hyra ut det för 3 miljoner om året. Funkar det så kommer de ju vara stenrika snabbt.
 
Helgen efter den veckan fick jag håret fixat och träffade vänner. Inget mer spännande än så. Vi hade 17 grader Celcius och sol flera dagar i rad.
 
Så nu har vi kommit till dramat i värdfamiljen. Edit: Tänkte att om jag skrev om detta och inte nämnde några namn eller detaljer skulle det vara ok men det visar sig att min värdfar läste det (han översatte väl med google translate) och han tyckte inte det var ok. Vill inte att han ska läsa det jag skriver här, men vad kan jag göra... Jag publicerar det ju för alla att se. Trodde det var okej nu att prata om det hela men tydligen inte. Är lite ledsen att han tydligen läser min blogg. Ville ha den för att min familj och vänner hemma, samt andra som är på eller funderar på att åka på utbytesår ska läsa den. Ville vara ärlig och skriva om problem jag upplever med min värdfamilj men känner mig inte bekväm med det nu. Det här kanske han läser, då blir det lite stelt men så får det väl vara.
 
Nu i helgen var jag sjuk fredag och lördag men åkte till min värdmamma och mina värdsystrar som var vid kusten, i deras hus där. Åkte hem igen på söndagen, träffade några kompisar (för första gången var det jag som liksom drog igång något och det var jag som frågade alla om de ville ses, är lite stolt), blev nästan utelåst från min värdmorfars hus på kvällen men min kompis hjälpte mig hitta nyckeln. I måndags var det presidents day och jag åkte till Portland. Lite bilder i en knasig ordning från de senaste veckorna:
 
Vi var till en asiatisk marknad innan vi åkte skidor
Delen av staden där jag fick mitt hår fixat
En liten utflykt
Baksidan av the beach house. Man kan se vattnet från huset men det var inte det jag fotade, så klart...
Buss i Portland
Jag och min kompis i Portland. Säger mina vänner då vi ofta umgås med hans rumskompisar (och syster). Vi var lite coola i måndags.
Han knasar sig lite i skogen
Han var en lumberjack. Då har man självklart det här på kylen.
Chloe, mina värdmorföräldrars hund. Sötis. Älskar att bli klappad (eller helst kliad på magen).
 
Kommentera inlägget här: