Rakel i USA

Mitt år som utbytesstudent i Dayton, Oregon

21/4-2016 - Fotbollsmatch

Kategori: I USA

Har inte haft mycket att säga på sistone, det har varit rätt lugnt här. I söndags gick jag på fotboll med min värdfamilj, Portland Thorns mot Orlando Pride. Det var kul, kändes som hemma förutom i början när de spelade nationalsången och alla stod upp och vände sig mot flaggan. Och så var det inte lika mycket ös på läktaren under matchen som på norra stå när AIK spelar hemma mot Djurgården, liksom...
De hade i alla fall öppet tak på riktigt.
 
Här kommer lite fler bilder.
Pacific City med mina vänner.
Ett av växthusen där jag flyttar runt blommor från 12.33 till 13.18 om dagarna (har horticulture på schemat).
Katten. Han heter Simple Jack, från filmen Tropic Thunder. Jag har inte sett den filmen själv måste jag erkänna. Det får väl bli någon dag.
 
Imorgon, Fredag, stiger jag på flyget till New York. Det är dags för en resa med YFU och Belo USA. New York City, Philadelphia och Washington DC. Kommer hem en vecka (och en dag) senare.
Kommentera inlägget här: